niedziela, 7 grudnia 2014

FAI - Panzerspärwagen BA 202(r) - 1:72 ACE vol.I

Tytułowy pojazd został zdobyty przez Powstańców baonu "Ruczaj" w dniu 1.08.1944. Pojazd został uruchomiony 2.08.1944r. i po wykonaniu kilku krótkich przejazdów w obszarze pomiędzy barykadami i ustawiony przy ul.Kruczej 4. Moim założeniem jest przedstawienie tej sytuacji.
Na wstępie kilka oryginalnych fotek.





Prowadzono już liczne dyskusje w sieci czy to był FAI czy Ba-20 więc pominę ten wątek i moją wersję oprę o ten model firmy ACE


Oczywiście trzeba dokonać mnóstwa przeróbek i modyfikacji ( model będzie posiadał silnik i wnętrze), ale kierowałem się analizą porównawczą pojazdu FAI i FAI-M i stwierdziłem, że ten drugi bardziej nadaje się do adaptacji.


No to dzieła

Zabawę z FAI rozpoczniemy od kół. Standardowo pojazd był wyposażony w koła szprychowe i takie też posiada autko Powstańców co wyraźnie widać na jednym ze zdjęć.
Dodatkowo opona jest hmmm ... trochę cieńsza od opony FAI-M co widać na zdjęciu porównawczym, które zamieściłem powyżej.
ACE zgodnie z prawdą do FAI-M dało koła pełne ( o dziwo, nawet z ładnym detalem) więc zmusiło mnie do pracy twórczej. W efekcie powstało jedno koło i surowiec na cztery pozostałe


A tu już mamy komplet :)


Czas na podwozie
Podwozie FAI-M prezentuje się tak


A tak wygląda po modyfikacji





Początek prac nad silnikiem


No i kolejna konieczna przeróbka podwozia


Jak widać na zdjęciach. Buda w zasadzie trzyma wymiar, ale jest znacznie węższa. Również podcięcie burty przy przedziale silnikowym jest znacznie krótsze. Tak więc rzybliżyłem nieznacznie osie kół do góry błotników podcinając resory i belki. Oddzieliłem błotniki od podłogi i dokleiłem do ramy profil 1x1mm dzięki czemu mogłem je obniżyć Poszerzyłem podłogę o ok.1mm. Oto efekt prac.



cdn...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz